[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







מיקה גיל
/
מרת שטראובר

הערה: סיפור זה הינו המשך ישיר ל"גירוש שדים", ושופך עליו
אור, מכיוונים אחרים. המלצה, עדיף לקרוא אותם בסדר כרונולוגי.



יורם נהג בסטיישן הגדולה והחומה שלו, מדלג, בעליצות תמוהה, על
פני פסי ההאטה בשכונה הבורגנית והשקטה, למעט אי אילו נביחות
כלבים אקראיות. הוא החנה את הרכב הגדול אל מול בית פרטי יפהפה,
מוקף גינה וגדר לבנה. "בית כמו בסרטים", חשב לעצמו. הוא יצא מן
הרכב, הקיף אותו מהצד הקדמי וניגש לדלת האחורית. הוא פתח אותה
ורכן לעבר כסא תינוק, בו היה תינוק בן מספר חודשים. הוא לקח את
התינוק על ידיו השמנמנות ונטולות התעסוקה, ונכנס לתוך הבית.
מתחת לשטיח בכניסה, כך ידע, היו המפתחות. התינוק היה במצב רוח
חברותי למדי וזה שימח את יורם. נכון, היו לו תוכניות מוצלחות
יותר, להעביר בהן את יומו, מאשר לשמור על נכדו הקטן, אולם בתו
שוב התקשרה, ברגע האחרון, וביקשה שיעשה לה "רק את הטובה הקטנה
הזו. רק הפעם."
שוב פעם.

כשחזרה לבסוף, בשעה שבע ורבע, לביתה, מצאה את אביה מנמנם מול
מכשיר טלויזיה מרצד. התינוק היה קשור ומבוטח, בסל קל, למולו.
היא קצת נזפה בו, איזו מן חוסר אחריות זו, לנהוג ככה בתינוק
הקטן שלה, והוא הסתכל בה, כך, לא מעז להעיר שלו הייתה אם טובה,
כפי שהיא מתיימרת להיות, הייתה דואגת להיות אתו בעצמה, או
שוכרת מטפלת מקצועית. אבל היא הייתה הבת הקטנה שלו, ולא היה לו
כוח לריבים אתה. מאז שהייתה בת שמונה, לא היה לו כוח לריבים
איתה. תמיד ניצחה אותו, בין כה וכה. הוא קם, בליאות, מן הספה.
ניסה למתוח שריר או שניים, להקיץ סופית, להרגיש את הדם עוד
זורם בו, אבל במקום זאת, יצא שהוא באמת מתח את השריר הלא
מתורגל, סיב אחד יותר מדי, והלה נתפס לו, בלשון העם. יורם
עיוות את פניו בכאב, משתדל להסב אותם, שבתו לא תראה. היא גם כך
לא הייתה מבחינה. "אה," אמרה לו, שניה לפני שנעלם בפתח, "אמא
התקשרה לסלולרי, וביקשה שתקפוץ לסופר." היא דחפה לידיו רשימה.
"ועלמה אמרה שאם אתה כבר באיזור המסחרי, יעזור לה אם תקפוץ
לאופיס דיפו ותקנה גם לה כמה דברים." אז גם לבתו הבכורה יש
דרישות. שוין. הוא משך בכתפיו, הביט בבתו ובעולל, בעיניו
הכבויות, ויצא את הבית.

בדרך חזרה מן המרכז המסחרי, כל הרכב עמוס לו בשקיות, יורם שמע
בום כזה, לא גדול מדי, אבל מטריד בכל זאת. זה נשמע כאילו אחת
השקיות נפלה, עם הטלטול של הרכב, ועכשיו משהו נשבר. "רק שלא
יישבר כלום!" הוא חשב לעצמו, ולשבריר שניה, בתנועה כמעט מכנית,
הסב את ראשו. הדבר הבא שהוא זכר, היה אור בוהק ומסנוור, ובום
עם אפקטים קצת יותר מאסיביים.





למרת שטראובר קצת כבד על העפעפיים. היא לא יכולה לחשב כמה זמן
היא כבר בבית החולים, אבל יש בה זכרונות מסוימים, דהוהים, כמו
תמונות ישנות באלבום. ביום שהיא מצליחה באמת לפקוח את עיניה,
היא לבד בחדר. היא עייפה. אין לה כוח לקרוא לאף אחד, לשאול
שאלות. היא מצליחה לזהות שהיא בבית חולים, ובשלב זה, באמת לא
מעניין אותה שום דבר אחר. היא יודעת שבבתי חולים מטפלים בך.
"מישהו מטפל בך?" היא נזכרת פתאום בסדרת הטלוויזיה המצחיקה
ההיא, בגברת עם השיער הכחול, וצוחקת, בקול. אחות צעירה ויפה
חשה אל החדר. היא שמעה את קולות הצחוק. "זה נס!" היא קוראת אל
מרת שטראובר, העייפה, "כבר חמישה חודשים שאתה בתרדמת." מרת
שטראובר מביטה בה כלא מבינה. זו המחלה, או שהאחות הזו מדברת
אליה בלשון זכר?

בתוך שעה, מגיעות החדשות הטובות לאוזני כולם, כך נראה. החדר
מתמלא אנשים וקולות ופרחים. אישה גדולה וכבדת גוף, עם ליפסטיק
מרוח, שמעביר במרת שטראובר חלחלה, מנשקת אותה על הלחי, נשיקה
רטובה. "יורם, זה נס!" היא ממלמלת. "זה נס!"
לוקח לה קצת זמן להבין, אבל בסוף היא מבינה שהגבר היחיד בחדר,
עונה לשם "שמוליק". היא מבקשת לצאת לשירותים, ושם, נוכח האמת
העירומה, היא מתעלפת.

זה לא יכול להיות. מרת שטראובר, אינה יכולה להאמין. היא שמעה,
פעם, כך נדמה לה שהיא זוכרת, על מחלה כזו. אמנזיה, קראו לה.
אבדן זיכרון. במצבים חמורים במיוחד, הגיבור אפילו אינו יודע
שהוא לוקה בזה. ועדיין, הכל נראה לה כמו סרט אימה סוריאליסטי
מדי. זה לא יכול להיות, פשוט לא!
כשהיא מגיעה הביתה מבית החולים, עדנה, האישה השמנה שמתקראת
"אשתך יורם. אני אשתך!" ותמיד מלווה את הקריאה הזו בבכי
מלודרמטי ומשיכות אף, מגישה לה ארוחת ערב. זה שומני ושמנוני
ומגעיל, באופן כללי. היא לא יכולה להביט בצלחת. היא לא יודעת,
היא הייתה חמישה חודשים בתרדמת, וזה גם סוג של דיאטה, כשחושבים
על זה מהיבטים חיוביים, אבל פעם, כשהייתה יורם, זה מה שהייתה
אוכלת. ובימים ההם, גם הייתה שמנה ועצלה. עדנה מתעקשת שזה מה
שיורם אוהב. גם הבנות די בטוחות, אבל למרת שטראובר יש תחושה
פנימית חזקה שהן טועות, כולן, ולא אכפת לה בכלל מה יורם אהב,
או היה מוכן לאכול, כי אשתו בישלה לו, בין כה וכה. היא אוהבת
סלט חסה. היא אוהבת ביצה קשה. היא אוהבת לאכול הרבה ירקות ובשר
רזה. לגביה של מרת שטראובר, שום דבר אינו טעים, כמו להיות
רזה.

בהתחלה היא כמעט מנסה את הבגדים של עדנה, אבל סיבוב קצר במגירת
הלבנים של "אשתה", כמו גם בארון הבגדים שלה, גורם לה לשינוי
דעת מהיר. היא יוצאת לקניות בקניון וחוזרת מאוחר בלילה, עם כל
השקיות.
"איפה היית יורם? דאגתי לך." מטיחה בה עדנה. היא לא עונה. היא
הולכת לחדר, דוחפת את השקיות לארון ונכנסת למקלחת. היגיינה
מאוד חשובה לה. כשהיא יוצאת, כל הבגדים מפוזרים על המיטה ועדנה
מרוחה באיפור, מרב דמעות.
"מה זה?" היא מתייפחת בצעקות. "אתה מנסה להרוג אותי?"
למרת שטראובר כבר אין כוח. היא לא יודעת מה רוצה ממנה זאתי
ואין לה ראש לריבים. היא אוספת את מעט הבגדים שהיא מצליחה,
ויוצאת מן הבית. מבט אחד במכונית הסטיישן החומה, והיא נמלכת
בדעתה וצועדת שוב פנימה.
עדנה נותנת בה מבט בוחן. "אה, פתאום החלטת לחזור הביתה,
יורם?"
"אני מירי." עונה לה מרת שטראובר וניגשת היישר למכשיר הטלפון.
היא מחייגת באצבע בוטחת מספר. "שלום, אני צריכה מונית." היא
אומרת, מוסרת לסדרן את הכתובת המלאה. עדנה בצד, מחווירה אל
הקיר.

מירי עזבה את הבית. בשנה הראשונה, חיה כאשה לכל דבר, אך פחדה
מן הניתוח. בשנה השניה, לאחר שכבר התנסתה בהורמונים המתאימים
וקראה את כל המחקרים בנושא, היא עושה צעד. נוסעת ללונדון,
וחוזרת אישה, אמיתית, כמו שתמיד נועדה להיות. בשלב הזה, בטוחה
בעצמה, בנשיות שלה, היא מתחילה להשתחרר באמת. לחיות את חייה
למקסימום, כמו שמעולם לא העזה קודם. כמו שיורם לא היה יכול
אפילו לדמיין, בחלומותיו הנועזים ביותר. הבנות עושות פרצופים.
עדנה כל הזמן מנסה להטיח אותן נגדה, ורוב הזמן זה מצליח לה.
בכל זאת, לא קל לקבל שינוי באדם אהוב. וזה לא רק שיורם הפך
מאיש צלופן, חיוור, נטול אופי, לאדם דעתני והחלטי. לא. הוא הפך
לאישה דעתנית, וזה בכלל מבלבל. במיוחד עלמה מוטרדת. היא גם ככה
הגדולה, ועוד לא נשואה. איך בכלל תמצא כך חתן?
מכל המשפחה שלה, טומי, שגדל בינתיים, הוא היחיד שלא שופט את
מירי. "סבתא'לה!" הוא קורא לה, ומתרפק עליה כולו, והיא
מתמוגגת. נמוגה כולה לתוך העולם הזה שלו, האמיתי, הכן, הפשוט.
עולם בלי חוקים ומגבלות.

בשנה החמישית, נמאס לה. מירי אורזת את מטלטליה ונוסעת
לאמסטרדם, לחיות את חיה בשקט. היא מוצאת במלחמה תירוץ, אבל
המלחמה האמיתית שמדאיגה אותה באמת, היא המלחמה הבלתי פוסקת עם
הבנות. הן קצת מתרככות, ערב לפני הנסיעה. אולי מבינות שגם לאבא
יש חיים. כך או כך, כבר גמלה בלבה ההחלטה. שום דבר לא יעצור
אותה.
מרת שטראובר נוסעת אל האושר. והפעם, לתמיד.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
קטלאז זה לא
הורמון, זה
אנזים שמפרק מי
חמצן ממש מהר.



חסה אקדמאית
שמתנגדת לשימוש
במילים ארוכות
ללא הכרת
משמעותן


תרומה לבמה




בבמה מאז 25/3/03 2:50
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
מיקה גיל

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה