[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







לנדר קיארון
/
בגרויות אינן פתרון

מערכת החינוך ושיטת הבגרויות בהחלט אינן נכונות, אינן צודקות
ובטח שאינן משקפות את ידיעותיו ויכולותיו של הנבחן. איני רואה
שום צדק בשיטת הבגרויות, אשר מעריכה תלמידים באופן כמותי על-פי
ציוניהם ומדרגת אותם בטבלה של הישגים. כל אדם הוא מיוחד, אך
הבגרויות קובעות תלמידים כ"חריגים" ורק בגלל ציונם בבגרות, אין
זהו צודק. חשבתי שבחברה השווה שלנו אין רע ב"שונה", אך
הבגרויות מראות אחרת. הבגרויות, שמהוות כרטיס כניסה לעולם
הגדול, אלה שמספקות לנו עבודה ואמורות לאמוד את יכולתנו -
נכשלו!
    איני רואה שום הגיון בשיטת הבגרויות עצמה, ציון הבגרות
אינו עושה אותך לאדם חכם יותר או טוב יותר, כמו שהוא אינו עושה
אותך אדם יפה יותר. אני בטוח שאנשים שנכשלו בבגרות לא פחות
מוצלחים מאחרים. כישלון בבגרות במתמטיקה בהחלט לא יעזור, לא
שההצלחה תתרום, הרי לימוד מתמטיקה אינו יכול לעזור לך יותר
מחמש דקות בכל חייך. האם הצלחתך במקצוע הרפואה באמת מושפעת
מכישוריך בענפי המתמטיקה המאוסים?! איני יכול להבין, אנשים
שבאמת רוצים לעבוד, לתרום ולעזור, אינם יכולים לפעול רק בגלל
שאינם רצו ללמוד ספרות בבי"ס?! איני מבין את הנושאים המחייבים
של הבגרות, נושאים שאינם מתאימים לכל אדם. במדינה שוויונית שבה
יש חופש דת, איני מבין את לימוד התנ"ך, לימוד הבלים שנוגד את
רוב השקפות העולם. לימוד האיסלאם יכול היה לעזור יותר, במיוחד
כשזוהי הדת הגדולה בעולם.
    הבגרויות עצמן, אינן פוגעות רק באלה הנכשלים בשיטה אלא
היא פוגעת גם באלה ש"מצליחים" בה. דירוגם של תלמידים ע"י
נתונים מספריים פוגעת בגיוון בין התלמידים ופוגעת בתלמידים
עצמם. יצירת חברה מעמדית של "מצליחנים" ו"מפסידנים"  משפיע על
חיי היום-יום שלהם ופוגע בביטחונם, הערכתם ומצבם האישי. אם
אינך יכול לעמוד בתחרות, אתה אינך "נורמלי", אתה נחשב "חריג",
או במקרה הנפוץ יותר, "טיפש". אין זה נכון לקרוא לתלמיד
דיסלקטי או לכל תלמיד אחר, טיפש רק על פי תוצאות הבגרות עצמה.
    איני יכול שלא לתהות, האם כל חייך הבגרות תרדוף אותך?
לאחר שלא השקעת בלימודייך בבי"ס ונחלת כישלון בבגרות וברצונך
לתקן את שגיאותיך, הרי הנך חייב לשלום הון עתק בכדי להשלים
אותן. אם רצונה האמיתי של המערכת היא הצלחתך בחיים ושיפור
ידיעותיך. למה לא ניתן להשלים את הבגרויות במחיר נמוך יותר? אם
אינך יכול להתקבל לרוב העבודות ללא בגרות, איך אתה אמור
להרוויח כסף? לרגעים מספר ניתן לחשוב שמערכת החינוך אינה ממש
מעונינת בהצלחתך. הצלחתך כיחיד יכולה פשוט לא לעניין את
המערכת. אולי רצונה של מערכת החינוך היא להפוך אותך לחלק
מהשיטה להפוך אותך לגוף שבו היא תשתמש בעתיד. הרי אם מערכת
החינוך באמת הייתה מתעניינת בך, האם היא הייתה פוגעת בך כל כך
במכוון?!
    כשמערכת החינוך פועלת בדרכה, כישלון בבגרות אינו טוב, אך
אין הוא שוחר רע. לימודים יומיים בבי"ס אינם באמת מתגמלים
אותך. שיטת לימוד זו אינה פועלת לטובתם של התלמידים, היא הורסת
אותם. שיטת הבגרויות מעוותת אותם, לוקחת מהם את החופש, מרחיקה
אותם מייעודם ופוגעת בנפשם של התלמידים. חשוב ללמוד את עצמך
ולהאמין בעצמך, אדם אינו נמדד על-פי ערכים מספריים אלא על-פי
עצמו. כל אדם הוא שונה, בעל רצונות שונים ובעל החלטות משלו
וחשוב להתייחס אליהן בנפרד ולא כאל חלק מכלל התלמידים. איני
רואה בבגרות כלי צודק לקביעת יכולותיו של אדם, אלא כלי הפוגע
בו והפועל נגדו.
    איך שאני לא מסתכל על זה, בגרויות הן אינן פתרון!







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
הפקידה שתשחרר
אותי בבקו"ם
לומדת עכשיו
מולדת בכיתה
ו'...


סיכום יומי
העשירי בקורס
חובלים. שיט.


תרומה לבמה




בבמה מאז 30/3/03 10:21
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
לנדר קיארון

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה