[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








אין לי אינטואיציה מתמטית, אין לי בגרוש.
אני מסוג האנשים שחושבים ופועלים בצורה לוגית, או אמוציונלית
לעיתים (קרובות (מידיי)), בפעמים ממש נדירות, אני כן משתמש
באינטואיצה או אינסטינקטים, אבל המקרים האלו, בדרך כלל לא
נגמרים טוב.
אבל אינטואיציה מתמטית? מה זה בכלל?
אני לא ממש מבין מתמטיקה, ואני לא מדבר על הסוג הפשוט, אם זה
אין לי ממש בעיה, לא שאני אוהב אלגברה, אני לא, אני שונא אותה
כמו כל סוג אחר של מתמטיקה, אבל אלגברה אני מצליח לעשות בלי
קושי רב, הבעיות מתחילות בטריגו, כשמוסיפים את הקללות האלו,
סינוס וקוסינוס.
הבעיה היא שאפילו אם שרדתם את זה, אז יש דברים יותר נוראים,
כמו חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (יש גם דברים יותר נוראיים
מזה, אבל מעולם לא הצלחתי לעבור את המכשול הזה, אז זו לא היתה
בעיה שלי), אני לא מצליח להבין את זה, הדבר היחידי שפחות
הגיוני בעיניי מחדו"א זה למה לעזאזל צריך את השטות הזו.
נחזור לנושא, אינטואיציה מתמטית, טוב, אז מסתבר שכן יש דבר
כזה, או לפחות ככה חשבה המרצה שלי באוניברסיטה (ד"ר אני לא
זוכר איך קוראים לה), כי כשהיתה מסבירה לכיתה (של ביולוגים,
שידועים כשונאי המתמטיקה) תרגיל באינטגרלים על הלוח, ומישהו
היה שואל איך היא הגיעה משלב ב' לשלב ג' היא היתה מביטה בנו
במבט הלם, ואומרת: "מה? זה אינטואיטיבי".
אוי כמה שנאנו את המילה הזו, שבאה לומר לנו שאנחנו מטומטמים,
כי זה הרי ברור ופשוט כמו אחד ועוד אחד.
גם למתרגלת שלנו, שקראו לה שירי, זה הכל נראה נורא ברור, אבל
היא לפחות הבינה שאנחנו נטולי אינטואיציה מתמטית, והסבירה לנו
כמו ילדים מפגרים (לא שזה ממש עזר).
ומה שמדהים, שאצל מתמטיקאים, אותה אינטואיציה למספרים שאינם
בספרות, החליפה לגמרי את ההגיון הפשוט, כך לדוגמה כשנתבקשנו
לחשב כמות מקסימלית של משהו באיזשהו תרגיל של גידול
באינטגרלים, ואני הצבעתי ואמרתי: "אני לא מבין למה צריך
מתמטיקה, נתון בשאלה שיש מקום למקסימום 20, אז התוצאה היא 20",
כל הכיתה הינהנה, אבל שירי לא הצליחה להבין איך זה הגיוני,
והוכיחה זאת בעזרת המתמטיקה , התוצאה שהיא הגיעה אליה, דרך
אגב, היתה למרבה הפלא, 20.
מה שהצלחתי להבין עוד פחות ממתמטיקה ומלמה צריך אותה בכלל, היה
למה מלמדים אותה לסטודנטים לביולוגיה. לימדו אותנו מתמטיקה, כי
בשביל ביולוגיה, צריך להבין כימיה, ובשביל להבין כימיה, צריך
להבין פיסיקה, ובשביל להבין פיסיקה חייבים להבין מתמטיקה,
ואני, כמו שכבר ציינתי, לא מצליח להבין מתמטיקה, ולכן (מסקנה
מתבקשת) אין לי סיכוי להבין ביולוגיה, נכון?
לא נכון!
כי אם מישהו בהנהלת הפקולטה היה משתמש בשכל שלו, הוא היה מבין
שבמקום ללמד את התלמידים מתמטיקה ופיסיקה שהם לא יזכרו שעה
אחרי שהם יעברו את המבחן, אפשר ללמד אותם קורס קצר בתוכנת
האקסל, והיא תסייע להם כשהם יצטרכו לפתור משוואה כלשהי
במתמטיקה או פיסיקה, היא תוכל לתת להם תשובה (שתהיה נכונה
אפילו) בשניות במקום בשעות לכל תרגיל.
אבל הם לא חשבו עם השכל שלהם, הם השתמשו באינטואיציה מתמטית.
ואני?
לי אין אינטואיציה מתמטית!







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
לאן נעלמו
היבוסים? אני
אגיד לך לאן, הם
התבוללו, הם
והדרוזים עם
השיער הכתום.



חצ'קל איש מוסד
בשיחה עם מיכאל
הר סגור.


תרומה לבמה




בבמה מאז 25/2/03 10:14
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אפיק ק.ג.

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה