[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







הצנחן
/
הדור

קהל הרבבות עמד על רגליו והריע בהתלהבות כשנגלה לעניו הוד
מעלתו הקיסר נתניהו השנים-עשר, והחל עולה - בפסיעות מדודות,
מלכותיות - אל בימת הכבוד. מנהיג האימפריה הבלתי מנוצחת ישראל
אחת עמד לפתוח בנאום, החשוב ביותר זה שנים, לכבוד טכס חנוכת
היכל הזיכרון. הוא הישיר מבט אל מצלמות ההולוויזיה, פרש את
פיסת הנייר עליה נכתב נאומו - נייר אמיתי, מרשרש, היה אחד
מהפריבילגיות שרק קיסר יכול להרשות לעצמו, יבוא אישי מארץ -
ועמד לפתוח בדבריו. ההתרגשות גאתה בקהל, שידע שהוא נוכח במעמד
היסטורי. הכנתי בקפידה את מכשירי ההקלטה שלי. אחרי הכל, בשביל
הרגע הזה נסעתי הרבה שנות אור, ולא התכוונתי להפסיד אף רחש.
הקיסר כחכח בגרונו והחל לדבר, במבטא סמכותי ומוקפד של בן
לשושלת מלכים מפוארת, מקדים ברכות לעשרות המכובדים שהתכנסו מכל
רחבי הגלקסיה, וממשיך:
"קהל נכבד, נתכנסנו כאן היום הזה לחנוכת הבית. בית,  שיהיה
מעתה לב-ליבה של האימפריה; הוא היכל הזיכרון. בראותנו אותו
נזכור ונוקיר את גבורתם של אבותינו, את הקרבתם הבלתי אנושית
כמעט. בבואנו בחצרותיו נכבד זכרם של ראשונים, את תבונתם
ויכולתם לחזות את העתיד, ולפעול - בלי היסוס, ללא התחשבות
בעצמם - למעננו, בני-בניהם. תזכור ישראל אחת את אלו שמבלעדיהם
לא היינו מגיעים עד הלום. שלום ובטחון" - סיים הקיסר בברכה
המסורתית, קולו נבלע בתשואות ממושכות עם גזירת הסרט ופתיחת
שערי ההיכל.
לא קידם אותי הרבה, חשבתי. ציפיתי ליותר עובדות שיוכיחו את
ההרואיות של הדור, כפי שכינו אותו. כל מה שאני ידעתי עליו, היה
קטע פרסומי שנשלח אלי חודשים קודם, בקריאה לתרום להקמת ההיכל.
אני מסוגל לצטט אותו כמעט על-פה:
"חמישים השנה האחרונות לפני ההטמרה מכונים בפי ההיסטוריונים
הדור. סבורים, שבתקופה הזאת הבין המין האנושי את הצורך בהמשך
לאבולוציה, ואף עשה כל שביכולתו כדי שזאת תקרה. ארכיאולוגים
שטוענים כי הצליחו לשחזר את אורח החיים של בני  הדור, מצביעים
על שורה של מנהגים שלא מותירים ספק, לדעתם, מלהניח שהדור החליט
- במודע - לנהוג באופן אמיץ כל-כך ולסכן את עצמם למען קידום
ההטמרה. בזכות ההחלטה הזאת, הנראית לנו אכזרית כמעט, הגיע המין
האנושי ליכולות של היום. שאו תרומה לזכרם של אלו המעטים, שאנו
הרבים חייבים להם הרבה כל-כך."
הובטח לי שאשתתף כבר בסיור הראשון בהיכל הזיכרון, לכן נחפזתי
לפלס לי דרך - נעזר בתעודת העיתונאי שלי - אל שער הכניסה.
הצלחתי להגיע ברגע האחרון. המדריך, גבר נשוא פנים, החל כבר את
דבריו:
"... כל פרט מסמל, מזכיר לנו את גבורת אבותינו. השערים עוצבו
דמויי כיפה" - הצביע אל שערי הנחושת הגדולים - "הפרוצה מלמעלה,
לזכר ניסוי צ'רנוביל המפורסם, שבו הוסרה הכיפה מעל כור גרעיני
פעיל. אין ספק," הרים את קולו כדי להתגבר על מלמולים של
אי-אמון, "שלמרות המחיר הכבד שהממלכה הסובייטית נאלצה לשלם,
ברבבות הרוגים ובשטחים שאי אפשר היה ליישב, החליטו לבסוף -
בהחלטה אצילית מאין כמותה - לבצע את הניסוי, למען קידום המין
האנושי."
התחלנו לנוע בעקבות המדריך אל תוך ההיכל. המראה הראשון שתפס את
עיננו היה מבנה גיאומטרי סבוך, דמוי כתר, מורכב ממוטות
מוזהבים. הצטופפנו סביב המדריך כדי לא לאבד אף מילה:
"ארכיאולוגים מצאו מבנים דומים לזה שלפנינו, המתוארכים לסוף
המאה העשרים, על גגות רבים מהבתים. לפי המבנה והחומרים מהם היו
מורכבים, הוכיח ווילסון החמישי שמטרתם היחידה הייתה פליטת
קרינה. עדיין לא פוענחו הכתובות שנתגלו עליהם, שהועתקו כאן
לשפתנו," - הוא הצביע כלפי השלטים הגדולים, עליהם היה כתוב
סלקום, - "אם כי סבורים שכדי לרצות את הסרבנים להניח את המכשיר
על ביתם הסוו אותו כחפץ פולחן, ומשמעות השם היא  של-אלוקים."
"לא הבנתי איך זה אמור לגרום להטמרה?" שאל עיתונאי-עמית, ניכר
בו שהוא לא מאמין.
- "ובכן, מדענים שחקרו איך ניתן לגרום לשינויים במבנה הגנטי,
גילו כי קרינה רדיואקטיבית, כזו שפוזרה בניסוי צ'רנוביל,
וקרינה אלקטרומגנטית, שהייתה מפוזרת במתקנים כאלו, תורמים
במישרין לכך."
המשכנו, מרותקים, לעבר החדר הבא. כבר מרחוק הרגשנו בריח קטורת
חזק. כשהתקרבנו, נגלה לעיננו פסל שיש גדול, דמות גבר מכתפיו
ומעלה, עשוי בסגנון רומאי-קלסי, ניצב על כן ברונזה מעוטר. בפיו
של הפסל היה תקוע חפץ גלילי באורך כ6- ס"מ, כשקצהו הקרוב לפה
כהה יותר, ומקצהו המרוחק - המואר באור אדמדם מסתורי - נפלט עשן
הקטורת. עכשיו היינו באמת סקרנים. מה זה בא לבטא? המדריך,
ראינו, לא התבלבל, וניגש ישר להסבר:
"בני  הדור קיבלו על עצמם ליצור שונות גנטית ע"י שאיפת אוויר
מצינורות בוערים כאלה. במקור, הריח היה שונה, אבל מדענים
הוכיחו שעשן הגלילים, בנוסף על צחנתו הבלתי-נסבלת, הוא רעיל
בצורה קטלנית לכל צורת חיים המוכרת לנו, לכן נאלצנו להסתפק
בתחליף. מדהים לחשוב על הסבל שהיו אבותנו מקבלים על עצמם על
מנת לשנות את מבנה הגנטיקה שלהם, שהרי הגלילים גרמו לשיעולים,
קוצר נשימה ומחלות שונות. בייחוד הגלילים המכונים אצילים הוכחו
כמסוכנים. אבל זו לא דוגמה יחידה. המוצג שמימינכם" - הצביע על
מזרקה של נוזל צהוב לא מזוהה - "מכיל טטרזין, גורם מובהק
למוטציות, שערבבו אבותינו במשקיהם. תופעת הלוואי, צבע צהוב
עכור, לא הרתיעה אותם."
המוצג הבא היה סידרה של מצגות בנושאים שונים, כל אחד מוסבר
במספר שורות. קראתי: "האוכל של בני הדור הועבר במכשירים
מיוחדים, שחיממו את האוכל וגרמו למוטציות. חומרים מיוחדים
פוזרו באוויר על-מנת לסלק את שכבת האוזון, שהפריעה לקרני שמש,
כוכב סמוך לארץ, ליצור שינויים גנטיים. בכדי להגביר את האפקט
של שמש נהוג היה לשכב מעורטלים על משטחים גדולים, ולחשוף את
גופם לקרינה האולטרה-סגולה. באתרים גדולים היו יוצרים גזים
אפקטיביים ע"י שרפת חומרי פלסטיק. לעתים היו מחליפים את הגג
בחומר שנקרא אס-בסט, כמו הכי טוב בתרגום חופשי לשפתנו, ותרם
רבות לנושא."
עכשיו היינו כולנו אחוזי התפעלות. אצילי עד כדי נאיביות,
הרהרתי באחת מברכי, בעוד ארבעת האחרות משוחחות בניהם, אבל מה
אפשר לצפות מאנשים שחושבים דרך הראש?







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
איך זה שלאחיין
שלי מגיבים על
יצירות ולי לא?

שמואל
איציקוביץ' שכח
לשים יצירות בדף
היוצר שלו.


תרומה לבמה




בבמה מאז 27/6/99 5:46
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
הצנחן

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה